Nachhaltigkeit Dethleffs

Företagsansvar

Dethleffs är fullt medvetet om sitt ansvar gentemot sina medarbetare och det samhälle vi lever och verkar i. I våra affärsbeslut och aktiviteter följer vi de lagstadgade och officiella krav som är bindande för oss.

Som ett företag som har varit framgångsrikt på marknaden i över 90 år har vi en tydlig värderingskompass som vägleder våra affärsbeslut och förkroppsligar varumärkets grundinställning. Det är dessa värderingar som vi alla delar och lever efter på Dethleffs, som gör våra produkter omisskännliga och som kunderna har uppskattat i över 90 år. Dessa värderingar ligger till grund för våra dagliga handlingar.

Tillsammans till framgång

Stark som ett team: hur vi bemöter varandra

Vi på Dethleffs gör alltid vårt bästa. För våra fordon, våra kunder och samarbetet inom vårt företag. Varje individ är viktig. Våra medarbetares talang, kunskap, erfarenhet och idéer kommer att fortsätta att göra varumärket Dethleffs framgångsrikt i framtiden. Vi kommer bara att bli bättre som ett team. Oavsett ursprung, hudfärg eller avdelning är vi en enda stor familj.

Där människor behandlar varandra med respekt, hjälper och stöttar varandra. Och där det alltid finns något att fira – helst en gemensam framgång.

Laganda på Dethleffs:

  • Vi sätter upp mål tillsammans som vi vill uppnå.
  • Vi stärker sammanhållningen och drar åt samma håll.
  • Vi är rättvisa och pålitliga.
  • Vi respekterar och värdesätter varandra.
  • Vi motiverar varandra för att kunna fira våra framgångar.
  • Vi löser problem tillsammans.

Kundorientering

Rättvis och pålitlig partner för våra kunder

Som en vän till familjen kan våra kunder lita på att vi finns där före och efter köpet. Vi hjälper vårt starka återförsäljarnätverk att alltid vara uppdaterat med den senaste kunskapen. Vi erbjuder våra kunder ett verkligt mervärde med vårt omfattande sortiment av tillbehör. Vårt mål är att bli erkända av våra återförsäljare och kunder för att vi erbjuder den bästa servicen:

För oss innebär förtroende att vi är pålitliga i alla avseenden. Vi erbjuder trygghet och håller vad vi lovar.

Dethleffs servicekvalitet:

  • Tillförlitlighet och säkerhet för återförsäljare och kunder i det största service- och återförsäljarnätverket
  • Närhet till kunderna med över 350 försäljnings- och servicepartner i Europa
  • 16 000 reservdelar ständigt tillgängliga
  • 93 % av återförsäljarnas beställningar utförs inom 3 dagar
  • Regelbundna verkstadsutbildningar håller våra återförsäljare ständigt uppdaterade med den senaste kunskapen
  • Omfattande utbud av originaltillbehör

Efterlevnad

Bindande och rättvist

För att säkerställa en hållbar ekonomisk framgång är vi inte bara engagerade i en miljövänlig, socialt och etiskt ansvarsfull företagsledning, utan vi agerar också alltid i enlighet med lagar och riktlinjer.

Hållbar ekonomisk framgång, hög kvalitet och miljöskydd är bara möjligt om alla följer gällande lagar, förordningar och frivilliga åtaganden. Våra riktlinjer för efterlevnad, till exempel uppförandekoden, ger oss nödvändig vägledning och rekommendationer för hur vi ska agera. Som arbetsgivare gentemot våra anställda och som affärspartner gentemot våra återförsäljare, leverantörer och tjänsteleverantörer.

Våra rapporteringssystem

Vi vill kunna upptäcka eventuella oegentligheter eller lagöverträdelser på ett tidigt stadium, hantera dem och få ett slut på dem. Detta gäller inte bara brott mot våra riktlinjer för efterlevnad inom vårt företag, utan även överträdelser av aktsamhetskrav längs leveranskedjan hos våra leverantörer och tjänsteleverantörer.

För att vi ska få reda på eventuella lagöverträdelser kan du skicka in en anonym rapport via vårt visselblåsarsystem så att vårt Compliance Team kan undersöka eventuella lagöverträdelser och vidta lämpliga åtgärder. Vårt digitala visselblåsarsystem erbjuder en skyddad och säker rapporteringsväg för rapportering av olagliga aktiviteter, brott mot riktlinjer eller kränkningar av mänskliga rättigheter eller miljö i vår leverantörskedja.

Rulla till toppen

Gib hier deine Überschrift ein